Van brokkelbrein naar focus.
Praktijkgids voor docenten over aandacht, social media en het brein.
Appjes, berichtjes, online gaming, filmpjes delen – social media zijn fantastisch, zeker voor een adolescent. Maar diezelfde social media verstoren vaak de noodzakelijke aandacht én echte pauzes tijdens onderwijs en huiswerk. Gevolg: een brokkelbrein en negatieve invloed op leren.
De auteurs laten zien hoe drie breinnetwerken uit balans raken door frequent socialmedia-gebruik. Maar bovenal geven zij docenten tips om die balans te herstellen zodat aandacht makkelijker vast te houden is. Dit doen zij aan de hand van de nieuwste wetenschappelijke bevindingen en meer dan vijftig praktijkvoorbeelden. Inclusief een voorbeeldles voor leerlingen over social media en brein, vormgegeven met de zes didactische breinprincipes. Inclusief de voor- en nadelen van een mobieltje in de klas…
Voor docenten met leerlingen van 10 tot 20 jaar oud
Meer dan 50 voorbeelden van docenten en leerlingen
224 blz full colour derde druk: juli 2024