Gertie Verreck
Over Gertie Verreck
Fascinatie voor het Brein
Gertie is enorm gefascineerd door hoe het begrijpen van de ‘handleiding’ van het brein leren en ontwikkelen kan versterken. Sinds haar eerste ervaringen als HRD-adviseur bij Tata Steel, waar ze neurowetenschap toegankelijk maakte voor medewerkers op alle niveaus, is haar passie voor breinkennis alleen maar gegroeid. Het besef dat inzicht in het brein een handvat biedt nog beter te begeleiden, te leren en te ontwikkelen heeft haar geïnspireerd om hier haar vak van te maken. Hoe werkt die grijze massa in ons hoofd, hoe werkt leren eigenlijk, wat is de impact van stress zijn enkele vragen die haar brein inspireren. Het is toch fantastisch dat je, door de juiste benadering, vraagstelling je aan de dopaminekraan kan draaien, een brein open kan zetten voor leren en veranderen?
Aanpak en Highlights
Met een rijke achtergrond als HRD-professional en trainer binnen o.a. Tata Steel heeft Gertie uitgebreide ervaring in het ontwerpen en implementeren van breinproof ontwikkelprogramma’s. Ze heeft gewerkt in diverse sectoren en is ervaren in het verzorgen van een diversiteit aan breinkeynotes, lezingen en trainingen. Gertie’s aanpak is toegankelijk en richt zich op het combineren van neurowetenschappelijke inzichten met praktische toepassingen om leren en ontwikkeling zowel plezierig als effectief te maken. Ze ‘ondertitelt’ het brein tijdens breinlezingen en trainingen om ontwikkeling te versterken en beter te laten renderen. Het is haar passie neurowetenschap te vertalen naar de praktijk om ontwikkeling en gedragsverandering blijvend te maken.
- Ervaren HR-, opleidings- en MD-adviseur, ervaren coach en begeleider van teamprogramma’s
- Ze is adviseur Duurzame Inzetbaarheid voor de MITTsector en ervaren keynotespreker op congressen en bijeenkomsten.
Publicaties:
- Het boek Van brokkelbrein naar focus (2021), een praktijkgids over social media, leren en aandacht dat ze samen met Theo Compernolle en Gerjanne Dirksen schreef. In 2024 is ze, samen met Theo Compernolle gestart met het schrijven van een tweede boek.
- Publicatie digitalisering in het onderwijs: het Trojaans Paard in de klas? (2023)
- Artikel de Complexiteit van ons Brein: de Actuaris (2023)